Jak przeprowadzić rekrutację na specjalistę SEM?

Rozmowy kwalifikacyjne są zwykle pierwszym momentem, gdy widzimy kandydata na specjalistę SEM. Warto więc wykorzystać ją do zadania kilku kluczowych pytań, które pomogą nam wybrać odpowiednią osobę na to stanowisko. Nie chcemy przecież ryzykować, że do naszej firmy dołączy pracownik bez odpowiednich kompetencji. Dziś przyjrzymy się więc kwestiom, które warto poruszyć podczas rozmowy rekrutacyjnej.

Co specjalista SEM powinien wiedzieć, czyli pytania rekrutacyjne

Jeśli nie mamy doświadczenia w rekrutacji specjalistów SEM, zawsze możemy poprosić o pomoc profesjonalną agencję rekrutacyjną. Veritas Recruitment regularnie przeprowadza rozmowy z kandydatami do pracy w branży marketingu internetowego. Dzięki odpowiednio zadanym pytaniom specjaliści są w stanie zbadać chociażby umiejętności analityczne kandydatów, ich znajomość branżowych trendów i doświadczenie w pracy z klientami.

Jakie kwestie dobrze jest sprawdzić podczas rozmowy?

Oto pytania, które powinna zadać firma rekrutująca specjalistę SEM:

Co Pan/Pani wie o naszej strategii PPC? – zadanie takiego pytania pozwoli dowiedzieć się, czy (i jak) dany kandydat przygotował się do rozmowy. Dodatkowo dzięki niemu sprawdzimy, czy posiada umiejętność pogłębionej analizy.

Proszę opowiedzieć o narzędziach i funkcjach, z jakich Pan/Pani korzysta w pracy – chodzi nam tu oczywiście głównie o Google Search Console i Google Analytics. To pytanie pomaga w sprawdzeniu, jak zaawansowane umiejętności posiada kandydat. Być może korzysta tylko z podstawowych funkcji, a może potrafi używać tych nieoczywistych?

W jaki sposób dobiera Pan/Pani słowa kluczowe do reklam? – w ten sposób dowiemy się, czy kandydat zna obecne trendy w branży i czy ma doświadczenie w ustawianiu kampanii SEM. Sprawdzimy też, jaki posiada poziom umiejętności analitycznych i badawczych.

Proszę powiedzieć, jak przeprowadzi Pan/Pani test A/B – jest to umiejętność konieczna do zweryfikowania, czy kampania Google lub Facebook ADS okazała się skuteczna.

Jakich innych narzędzi Pan/Pani używa? – w trakcie współpracy z klientem warto korzystać z różnych źródeł. Dzięki temu zyskuje się szeroki obraz sytuacji danej firmy czy kampanii i można zaproponować więcej kreatywnych rozwiązań. Doświadczony specjalista SEM powinien korzystać z wielu narzędzi.

Proszę o zaproponowanie formatu reklamowego do kampanii PPC dla (konkretny przykład) – jest to pytanie badające, jak kandydat poradzi sobie ze specyficzną reklamą, dla danej grupy docelowej i produktu. Powinien wziąć pod uwagę to, jak rozbudowana i aktywna jest konkurencja. Dzięki temu będzie w stanie dobrać najlepszy typ kampanii.

Co Pan/Pani wie na temat SEO? – mimo, że prowadzimy rekrutację na stanowisko specjalisty SEM, warto zapytać też o SEO. Kandydat powinien wiedzieć o nim podstawowe rzeczy. To pokazuje, czy dotychczas był zaangażowany w różne projekty i czy jest osobą otwartą na poszerzanie wiedzy.

Jak zbudować skuteczną kampanię remarketingową? – tutaj skupmy się na tym, czy kandydat zna pojęcie lejka sprzedażowego i czy umie dopasować przekaz reklamowy do etapu, na którym aktualnie znajduje się jego klient.

Owocna rekrutacja na specjalistę SEM

Dzięki odpowiednio przeprowadzonej rekrutacji na specjalistę SEM jesteśmy w stanie dobrze sprawdzić kompetencje kandydata. Zwróćmy uwagę na to, jakie posiada umiejętności twarde i miękkie, czy ma doświadczenie w branży. Sprawdźmy, co motywuje go do pracy w naszej firmie. Podczas spotkania dobrze jest dać kandydatowi chwilę do namysłu, zwłaszcza w trakcie zadawania powyższych pytań. Czasem najlepsze odpowiedzi przychodzą do głowy dopiero po chwili, zwłaszcza w sytuacjach stresowych. Warto wcześniej zaplanować całą rozmowę kwalifikacyjną – pomoże nam to uniknąć zatrudnienia osoby, która nie wpasuje się w strategię przedsiębiorstwa.

Więcej na ten temat przeczytasz na stronie: http://veritas-recruitment.pl/blog/rekrutacja/rozmowa-ze-specjalista-sem/

Nie przegap

Zostaw komentarz

pięć − pięć =